Cum își pot construi avocaţii o carte de vizită online

Cum își pot construi avocaţii o carte de vizită online

Avocatura reprezintă una dintre cele mai apreciate şi respectate meserii. Au nevoie avocaţii de vizibilitate în mediul online?
Interviu acordat de dl. Antonio Momoc, formator, trainer și cercetător în comunicare online și managementul reputației. Dacă vrei să-l cunoști mai bine pe expertul nostru, click aici: www.antoniomomoc.ro

Indaco Systems: Au nevoie avocaţii de vizibilitate în mediul online? Putem vorbi aici despre managementul reputației?

Antonio Momoc: Avocaţii practică o profesie a cărei esenţă este publicul şi comunicarea cu publicul. Avocaţii se exprimă public, uneori în numele clienţilor lor, și isi folosesc cunoştinţele profesionale în primul rând în afara sălii de judecată. Indiferent de etapa profesională în care se află la un moment dat, indiferent de nivelul de dezvoltare profesională, fie că sunt comunicatori experţi sau comunicatori începători, avocaţii au la dispoziţie în mediul online o serie de instrumente utile pentru a îşi face şi mai vizibil brandul personal, pentru a-şi creşte notorietatea în rândul colegilor şi în afara breslei și pentru a-și dezvolta cariera. Auditul sau măsurarea a ceea ce spun, a ceea ce comentează, apreciază alții despre brandul personal este prima etapă necesară în managementul reputației. Astăzi oamenii, potenţialii clienţi, caută informaţii despre furnizorii de servicii în primul rând pe internet. La fel procedează orice client când îşi caută o casă de avocatură sau un bun avocat cu care să lucreze. Planul de creștere a notorietății, reacțiile rapide online, măsurile imediate, strategia de dezvoltare depind de măsura în care ești menționat de alții pe internet, dacă ești recomandat, cum ești difuzat, dacă ești criticat sau lăudat.

Indaco Systems: În avocatură, încrederea clientului se câştigă faţă în faţă sau în instanţă. Cum se clădește încrederea în mediul online?

Antonio Momoc: Avocaţii muncesc o viaţă întreagă pentru a câştiga mai ales respect, recunoştere şi apreciere, adică o bună reputaţie. Astfel, prin intermediul numelui lor, reputaţia pe care şi-a construiesc le aduce clienţi importanţi. Am mai spus-o si cu alt prilej, participanţii care se antrenează la trainingurile mele de „Managementul reputației online”, sau „Public Speaking și Abilități de Prezentare” știu bine că nu putem separa încrederea din mediul online de cea din offline.
Încrederea și buna reputație, mai ales în avocatură, se câștigă în ani de muncă, prin asigurarea de servicii juridice de calitate, prin respectarea promisiunilor față de clienți.
Dar, internetul vine cu anumite avantaje: avocaţii au la dispoziţie instrumentele de comunicare online pentru creşterea notorietăţii lor, pentru o mai bună comunicare a activităţii lor profesionale, pentru vizibilizarea serviciilor lor la nivelul clienţilor potenţiali.

Indaco Systems: Din cazurile concrete pe care le cunoști, ce impact pot avea părerile negative din mediul online asupra reputaţiei şi businessului unui avocat?

Antonio Momoc: În cazul avocaţilor, părerile negative care circulă pe internet pot afecta percepţia clientului, pot crea suspiciuni şi pot determina sau împiedica potenţialii clienţi să vină la tine. Părerile negative, prejudecățile sau zvonurile care induc exprimarea unor îndoieli cu privire la serviciile prestate pot afecta nu neapărat în sensul scăderii cifrei de afaceri, dar pot reprezenta un obstacol major în stabilirea unor obiective mai curajoase de creștere a performanţei profesionale, pot împiedica câștigarea de noi clienţi.

Indaco Systems: Cât de mult influențează decizia unui potenţial client părerile negative exprimate în online de către clienţii unui avocat?

Antonio Momoc: Contează enorm. Mai ales dacă potenţialii clienţi au încredere mare în clienţii nemulțumiți care au lucrat cu avocatul respectiv, mai ales dacă printre clienții nemulțumiți sunt influenceri sau lideri de opinie. Pentru că mulţi dintre noi apelează sau cunosc avocaţi numai la nevoie, vom căuta confirmări asupra nivelului profesional al avocatului la cei pentru care acesta a lucrat, atât în mediul offline cât şi în online. Iar mediul online, odată cu serviciile de telefonie mobilă cu date internet, ne este mereu şi foarte uşor la îndemână. Comentariile negative din online ale foştilor clienţi sau referirile critice pot influența decisiv potenţialii clienţi.

Indaco Systems: Cum creezi referințe online favorabile?

Antonio Momoc: Oferind servicii de calitate. Asta le spun participanţilor la începutul trainingului de „Managementul reputației online”: prima pagină din Google este astăzi noua voastră carte de vizită. Dacă vor să știe ceva despre tine, primul lucru pe care îl fac clienții este să dea search pe motoarele de căutare despre tine și să descopere informaţii despre tine. SEO este important, dar la fel de important este să creezi evenimente sau produse care să genereze conținut pozitiv din partea userilor, conținut care să fie inițiat sau viralizat de către userii amatori. Serviciile de calitate, preocuparea pentru mediu şi pentru comunitate, pentru sport şi cultură, stimulează reacții și referiri favorabile care împing mai jos paginile cu aprecieri nefavorabile.

Indaco Systems: Prin ce diferă comunicarea în avocatură de comunicarea din alte domenii?

Antonio Momoc: Comunicarea în avocatură înseamnă simultan arta elocinţei şi a discreţiei. Avocatul este întodeauna discret şi precaut în privinţa celor mai multe informaţii despre cazul/clientul său. În acelaşi timp comunică cu talent oratoric acele informaţii favorabile cazului sau clientului său. Pentru că avocatul este căutat de către clienţi pentru reputaţia sa sau pentru reputaţia casei de avocatură unde lucrează, el trebuie să fie instruit atât în branding personal şi profesional cât şi în cele mai noi tehnici de influenţă şi persuasiune. Avocatul este şi un specialist în relaţii publice şi din acest motiv se prefecţionează în comunicarea cu presa sau în comunicarea cu diferite publicuri. Iar publicurile potenţiale şi clienţii se află astăzi mai mult decât oricând în mediul online.

 

Despre autor:

Antonio Momoc este formator, trainer și cercetător în comunicare online și managementul reputației. Susține traininguri și oferă coaching pentru clienții Red Carpet Training Solutions, concepe cursuri pentru programe de training și învățare alternative şi este speaker, moderator, prezentator evenimente pentru clienții Red Carpet Production.

Cursuri de instruire livrate:

-Public Speaking; Prezentări de impact & Abilități de prezentare;

-Managementul reputației online;

-Media Relations; Debunking Hoaxes & Countering Hate Speech;

-Managementul stresului profesional; Time management;

-Managementul performanței; Rezilienţă organizaţională;

-Inteligență emoțională în Leadership; Leadership situațional.

 

În calitate de specialist în comunicare publică şi trainer de public speaking şi abilităţi de prezentare, a iniţiat împreună cu Indaco Systems – principal furnizor de soluţii software de documentare legislativă, un program de training specializat pentru avocaţi.

Programul include cursuri adaptate nevoilor de comunicare ale avocaţilor, indiferent ca sunt începători sau profesionişti recunoscuţi:

-Managementul reputaţiei;

-Public Speaking şi prezentări de impact;

-Inteligență emoțională în Leadership.

Cursurile vor fi deschise pentru a oferi posibilitatea de participare tuturor avocaţilor interesaţi să-şi duca la un nivel superior aceste abilităţi, însă pot fi şi închise – pentru casele de avocatură – sau unu la unu cu persoana interesată.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *